W listopadzie do szkoły dotarły poradniki „Zrównoważone rolnictwo w służbie bioróżnorodności”. Każdy uczeń z grupy roboczej otrzymał go do prywatnego użytku. Kolejne egzemplarze powierzone zostały kilku nauczycielom do zapoznania się i wykorzystania
w swojej pracy. Pozostałe będą używane przez uczniów podczas zajęć szkolnych. Plakaty dotyczące bioróżnorodności oraz ograniczania strat składników nawozowych powieszone zostały w pracowni biologii/produkcji zwierzęcej.
Obecnie klasa (I TR C w zawodzie technik rolnik) przerabia tematykę związaną z przechowywaniem i stosowaniem substancji chemicznych w rolnictwie. Młodzież została zapoznana między innymi z zakazem używania tych substancji w okresie zimy, ograniczania ilości zabiegów do niezbędnego minimum.
W grudniu 2019 r. w związku z faktem, że nie wszystkie wcześniejsze odwierty wypełniały się wodą, zbadany został nowy teren – prawie 7-hektarowa działka należąca do szkoły od 2 lat, gdzie został założony trwały użytek zielony, a w drugiej części posiano rzepak i zboża ozime. W tym roku prowadzone są tam poletka doświadczalne różnych odmian rzepaku i pszenicy w celu oceny efektów działania różnych wersji nawożenia i pielęgnacji.
Teren tego pola pochyla się w kierunku oczka wodnego. Przy nim zamontowano jeden piezometr, a dwa kolejne na łące, w stronę uprawy rzepaku. Woda w rurach pojawiła się na głębokościach odpowiednio: 65 cm, 100 cm i ok. 150 cm (ten trzeci odwiert nie nabierał wody, ale piasek był mokry). Pogoda sprzyjała odwiertom – świeciło słońce, nie było mrozu, więc podłoże nie sprawiało kłopotu. Na drugi dzień pobrano wodę do badań. Efekty zapisaliśmy w kartach pomiarowych.