W szkole przeprowadzono warsztaty pt. „Jakość wód gruntowych w obszarach użytkowanych rolniczo oraz zagrożeń związanych z zanieczyszczeniami wód gruntowych i ich migracji do cieków, rzek i zbiorników”. Udział szkoły w tym etapie projektu możliwy był dzięki wygranej uczniów klasy II TR/TAK w konkursie pt. „Lokalny system monitoringu wód”. W warsztatach wzięło udział 25 uczniów szkoły. Przeprowadzone zostały wykłady na temat zanieczyszczeń wód w produkcji rolniczej, analizowany był skład wody pobranej przez uczniów na obecność azotanów, a na terenie gospodarstwa szkoły odbyły się zajęcia terenowe. Zamontowane zostały piezometry, które będą służyły do pobierania próbek wody w przyszłości. Uczniowie klasy II TR/TAK 3 razy pobierali wodę z 2 (z 5 sztuk) piezometrów, w których była woda. Do sprawozdania uczniowie wraz z nauczycielem spisali dane z 2 ostatnich pomiarów ponieważ pomiar 1 był pomiarem próbnym. Uczniowie wykonali pomiary w ramach lekcji biologii oraz zajęć dodatkowych szkolnego LOPu. Uczniowie będą ją badać przez kolejne 10 miesięcy na obecność azotanów.
Uczniowie biorący udział w projekcie dzielą się informacjami na temat samego praktycznego wykonywania pomiarów oraz wynikami pomiarów z nauczycielami przedmiotów chemii oraz produkcji roślinnej. Panie prowadzące zajęcia z tych przedmiotów zainteresowane są lekcjami w terenie przy poborze wody i badaniu poziomu azotanów w szkole.
Zdaniem nauczyciela zainteresowanie działaniami w ramach projektu wzrosło jeszcze bardziej, gdy do szkoły dodatły pomoce naukowe stworzone w ramach projektu przez FDPA. Plakaty i podręczniki zostały bardzo szybko rozdysponowane do klas przedmiotów zawodowych, a kilka książek zostało wprowadzonych na stan biblioteki szkolnej. Podręczniki, jak i plakaty będą wykorzystywane na lekcjach produkcji roślinnej, a dodatkowo na lekcjach biologii.