W tym miesiącu r. młodzież z grupy I, która wygrała wewnątrzszkolny konkurs, dwukrotnie pobrała próbki wody z pięciu piezometrów oraz zbadała je na zawartość związków azotu. Uczniowie wykonali je w ramach zajęć pozaszkolnych po lekcjach. Pierwsze próbki zostały pobrane 07 listopada. Podobnie, jak to miało miejsce bezpośrednio po zamontowaniu piezometrów podczas warsztatów z udziałem ekspertów 28 października br., w punktach 1 i 2 nie znaleziono wody. Kolejne badanie tj. dnia 21 listopada wykonano z nadzieją, że po obfitych opadach w poprzednim tygodniu woda napłynie do odwiertów. Niestety i tym razem te miejsca były suche. W przyszłości odwierty zostaną wykonane w innych miejscach.
Po przejściu do szkoły, na zapleczu pracowni biologii i produkcji zwierzęcej, uczniowie zbadali zawartość azotanów w wodzie zgodnie z instrukcją pozostawioną przez ekspertów.
Na stronie www szkoły dnia 15.11.2019 r. umieszczono informację o projekcie, w tym
o warsztatach terenowych, które odbyły się w maju i październiku:
Jednym z działów przedmiotu bhp w rolnictwie, na którym uczniowie zglębiają tematykę poruszoną podczas zajęć projektowych, traktujących o wpływie rolnictwa na bioróżnorodność jest bezpieczne przechowywanie i stosowanie środków ochrony roślin i nawozów oraz środków czystości i paliw. W listopadzie zrealizowano w klasie I tematy: bezpieczne stosowanie nawozów organicznych i mineralnych oraz bezpieczne stosowanie środków ochrony roślin. Młodzież została zapoznana między innymi z ograniczeniami w używaniu tych substancji, w tym z zakazem ich stosowania w bezpośredniej bliskości od cieków i zbiorników wodnych oraz pasiek. uczniowie poznali także przyczyny i skutki eutrofizacji wód.
Podobne tematy zostaną w drugim semestrze poruszone na lekcjach biologii, w programie której zawarty jest duży dział traktujący o bioróżnorodności i ekologii.