Nowości z Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Gospodarki Żywnościowej w Radomiu

Nowości z Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Gospodarki Żywnościowej w Radomiu

en
Nowości z Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Gospodarki Żywnościowej w Radomiu

Nowości z Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Gospodarki Żywnościowej w Radomiu

Zadania postawione przed uczniami w ostatnim miesiącu:


1. Wykonanie kolejnego pomiaru jakości wód.
2.Podjęcie działań związanych z realizacją zadania wykonania gabloty zawierającej materiały dotyczące unijnej strategii zachowania bioróżnorodności - przygotowanie materiałów.
3.Pokaz prezentacji dotyczącej strategii UE w zakresie bioróżnorodności oraz prezentacji dotyczącej wpływu rolnictwa na bioróżnorodność.
4.Ustalenie harmonogramu realizacji zadania polegającego na przeprowadzeniu warsztatów terenowych mających na celu pokaz obsługi i wykorzystania sprzętu przekazanego przez Fundację na rzecz Rozwoju polskiego Rolnictwa do pomiaru jakości wód.

Chętnych do przeprowadzania czynności związanych z wykonywania pomiaru jakości wód w gospodarstwie nie brakuje.  W styczniu w badaniach wzięła grupa badawcza poszerzona o dwóch uczniów. W związku z tym, że chętnych było zbyt wielu, odbyło się losowanie. Pogoda  dopisała, piękne słońce i dodatnia temperatura. Warto zauważyć,  że podczas dokonywania pomiaru jakości wód uczniowie uczą się zasad prowadzenia badań, poznają szczegóły procedury dokonywania pomiarów zawartości azotanów, ale  także dobrze się bawią.

Pomiary jakości wód dokonywane są systematycznie, do chwili obecnej raz w miesiącu.

W styczniu pomiar został wykonany w dniu 16 stycznia (czwartek).  Udostępniony sprzęt jest wykorzystywany przede wszystkim do wykonania pomiarów jakości wód na terenie badawczym, ale w ramach realizacji projektu zaplanowany został pokaz, który ma przeprowadzić  zespół badawczy,   który  nauczy młodszych kolegów z klasy I Tm i II tm  wykonywania pomiaru zawartości azotanów w wodzie gruntowej. Pokaz ma być przeprowadzony w terminie wiosennym,  i pomimo  korzystnych warunków pogodowych postanowiono aby zrealizować to zadanie wiosną. Ustalono, że pokaz zostanie przeprowadzony w ramach zajęć praktycznych na gruntach znajdujących się na terenie szkoły.

W ramach realizacji projektu zostały określone także inne zadania np. przygotowanie gabloty  przedstawiającej  strategię UE dotyczącej zachowania bioróżnorodności. Zostało ono rozszerzone o pokaz prezentacji dotyczących  tych zagadnień  Zadanie zostało w pierwotnej wersji skierowane do realizacji w  klasie I architektury krajobrazu. Do realizacji zadania włączono klasy: pierwszą i drugą mechanizacji rolnictwa.

Realizacja tego zadania polega na przedstawieniu zagadnień dotyczących strategii UE w zakresie zachowania bioróżnorodności w postaci prezentacji oraz pokaz prezentacji dotyczącej wpływu rolnictwa na zachowanie bioróżnorodności. Wykonania zadania podjęli się dwaj uczniowie: Więcław Paweł oraz Stępień Adrian z III Tm. Było to dla nich spore wyzwanie.

W styczniu udało się przeprowadzić taką lekcję w klasie I tm w ramach przedmiotu podstawy rolnictwa. Uczniowie musieli się wcielić w rolę nauczyciela.

Prezentacje w pozostałych klasach będą realizowane sukcesywnie, w kolejnych okresach realizacji projektu.

Informacje opisujące działania realizowane  w ramach projektu  są systematycznie umieszczane na stronie szkoły oraz na facebook (linki dołączone do sprawozdania).

 

 Sprawozdanie uczniów !