Styczeń w Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wojsławicach

Styczeń w Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wojsławicach

en
Styczeń w Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wojsławicach

Styczeń w Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wojsławicach

W ramach zajęć  praktycznych w tym miesiącu przeprowadzono pomiar zalegania poziomu wody podziemnej. Pomiaru został przeprowadzony w dniu 08 stycznia 2020. Podczas tego pomiaru stwierdzono brak wody w piezometrze 1, co spowodowane jest bardzo niskim poziomem wód gruntowych na tym polu oraz w regionie. Natomiast w piezometrze 2 woda zalegała na głębokości 30 cm, w porównaniu do ubiegłego miesiąca poziom wody spadł o 20 cm. Na spadek poziomu wody ma wpływ brak opadów w regionie od kilku tygodni. W próbie wody  pobranej z piezometru nr.2 nie stwierdzono zawartości azotanów, zawartość azotanów w porównaniu z ubiegłym miesiącem spadła o 10 mg NO3.

Nauczyciel i uczniowie podejrzewają że wpływ na brak azotanów ma martwy okres w produkcji roślinnej oraz niski poziom wód gruntowych .

Za pomocą świstawki zmierzono się poziom wody podziemnej, czyli zalegania wód poniżej poziomu terenu. By wykonać pomiar tą metodą należy wykonać szereg czynności. Gdy słychać gwizd (powietrza wypartego przez wodę ze świstawki) podnieść należy świstawkę kilkanaście centymetrów do góry i energicznie kilkakrotnie opuścić by ustalić dokładnie punkt zetknięcia się jej ze zwierciadłem wody (słychać gwizd). Następnie należy dokonać odczytu na taśmie, głębokości do zwierciadła wody. Za pomocą pompki monitoringowej zasilanej akumulatorem  odpompowywana jest woda. Po kilkunastu minutach pobierana jest próbka  świeżej wody. Woda ta jest przefiltrowana za pomocą sączków w celu usunięcia z próbki zawiesiny  mikroorganizmów.  Następnie dokonywana jest analiza stężenia azotanów w pobranych próbkach  za pomocą zestawu Nitrate Test(Merck).

Na zajęciach praktycznych w dniu 08.01.2020  prace uczniów i zdjęcia pokazali oni koleżankom z klasy gastronomicznej oraz nauczycielom przedmiotów zawodowych.

Uczniowie prowadzą tablicę informacyjną w szkole. Za jej pomocą pokazują swoje działania całej społeczności szkolnej. W gablocie szkolnej zamieścili informację dotyczącą bioróżnorodności.